Handlarze samochodów – profesja, o której mało osób ma dobre zdanie, a jednak cały czas chętnie korzystamy z ich usług, lub nie mamy innej opcji. Jak wygląda ich zawód, gdzie kupują samochody, ile zarabiają?

Skąd handlarze biorą samochody?

Źródeł jest wiele. Oczywiście każdy z handlarzy może mieć inną metodę na pozyskiwanie samochodów. Wielu z nich kupuje i sprowadza auta z zagranicy, często z jednego, konkretnego kraju, jak Niemcy czy Szwecja. Wielu z nich skupuje również auta, po okazyjnych cenach, również w Polsce, a wielu czeka również na takie okazje, jak licytacje u ubezpieczycieli.

Jak handlarze kupują samochody?

Fakt jest taki, że starają się je kupić jak najtaniej. Szukają okazji, osób, którym np. nie opłaca się naprawiać danego samochodu. Wiele takich okazji czeka na nas np. w Niemczech – auta po poważnych wypadkach okazują się szkodą całkowitą, Niemcowi bardziej opłaca się wziąć nowy samochód i dostać pieniądze od ubezpieczyciela, niż naprawiać obecny. Taki samochód może jednak trafić do Polski, tutaj bowiem już często opłaca się naprawiać takie pojazdy. Niestety, często mają one przekręcone nie tylko liczniki, ale również podkolorowaną historią, tak, by auto sprzedać jak najszybciej, za jak najbardziej okazyjną cenę.

Jak działają handlarze samochodów?

Niestety, nie zawsze działają uczciwie. Sprowadzenie sprawnego samochodu z zagranicy niekoniecznie się opłaca. Sprowadzenie kosztuje, kosztują opłaty, do tego auta w Niemczech czy innych krajach europejskich nie są tańsze, niż w Polsce. Do tego oni sami muszą na tym zarobić, opłaca się jednak kupować auta z problemami, które się albo naprawia, albo ukrywa, by następnie sprzedać samochód w znacznie lepszym stanie, niż był jeszcze jakiś czas temu.

Ile handlarze zarabiają na autach?

Wszystko zależy od konkretnego modelu samochodu – nie ma w końcu dwóch takich samych transakcji. Każdy samochód jest inny, często trzeba zainwestować w niego inną kwotę pieniędzy, kupuje się go za inną i sprzedaję też za inną. Można jednak szacować, że na jednym samochodzie handlarz zarabia od 10 do 15% ceny końcowej pojazdu. Oczywiście może się zdarzyć, ze procent ten w konkretnych przypadkach przekroczy nawet 20% ceny końcowej.

Warto przeczytać